Tackbrev september 2020

 Långshyttan september 2020 

Frid och varmt tack för din gåva
till Maranataförsamlingens mission och evangelisation! 

Ruskväder och vackra soliga dagar avlöser nu varandra och vi erfar också hur det mörknar tidigare
och tidigare på kvällarna. Det mörknar även med oerhörd hastighet i tiden vilket uppfordrar oss alla
var och en att än mer vara kallelsen trogen; att ”gå ut i hela världen och förkunna evangelium för
allt skapat” är uppdraget vi fått och Gud vill hjälpa oss och bistå med kraft, då vi tar steg i tro. Vi
har fått ett glatt budskap om frälsning och befrielse att dela med oss av till människor, och vi har en
underbar hälsning till var och en om att Jesus kommer snart – ett framtidshopp för den som tror! 

Med glädje har vi nu kunnat sända ut ett nytt nummer av Midnattsropet. Utgivningen har tyvärr
blivit rejält försenad under året, men nummer 3 ska nu ha nått sina läsare. Vi hoppas och arbetar för
att nummer 4 nu inte ska dröja alltför länge. Tack till er alla som är med och stöder tidningen.
Kanske du vill ha ännu något exemplar för att ge till en vän eller till en granne; hör av dig så skickar
vi det antal du vill ha hem till dig. 

Syskonen i Stockholm, är i färd med att samla ihop biblar, bibeldelar, nya och begagnade, och andra
skrifter och traktater på skilda språk, för att nu i höst återuppta den tidigare evangelisationen på
huvudstadens gator och torg. Från tidigare års erfarenheter vet vi hur en efter en ur folkvimlet tar
steget fram till det enkla bokbordet för att ta med sig en gratis Bibel hem. Detta är ett böneämne,
likasom även behovet av en lokal i Stockholm för att offentligt kunna inbjuda till väckelsemöten
och bibelstudier. 

Från missionsfältet i Dominikanska republiken får vi av vår syster och medarbetare Esther, veta att
den unga flickan Yesila vi berättade något om i augusti månads tackbrev, nu en tid kunnat få den
dialysbehandling hon rekommenderats, men hennes tillstånd är dåligt: ”Yesila är fortfarande
väldigt dålig och kan inte tala, de måste mata henne genom ett rör som hon har på halsen”, berättar
Esther. Tack för gåvor och hjälp till Yesila som kommit in och förmedlats. 

Sicklecellanemi-sjuke Emanuel har fått sina mediciner för denna månaden, likaså har månatliga
hjälpen till mediciner skickats till Yesicas epilepsi-sjuke lille pojke, med flera. Dessutom har
skolorna börjat i landet, dock trevande på många håll på grund av covid19, och några familjer i
Palavé har fått vår hjälp att skaffa skoluniform och diverse skolmaterial som är ett måste för
eleverna att ha. 

På församlingens hemsida www.maranata.se får du information om våra radioprogram och
direktsändningar över internet. 

Tack för all din omsorg, och Guds välsignelse önskas dig! 

Fridshälsning

Maranataförsamlingen
genom Karin Vidén

(Ange gärna mejladress i samband med en gåva. Då får du tackbrevet direkt i din mejlbox.)

  • Gunnar Nilsson predikar

    Välkommen att vara med och lyssna ikväll kl 19 till Gunnar Nilsson som talar hos församlingen i Skälby, Järfälla. Vi direktsänder på YouTube.

  • Midnattsropet nr 2 2024

    Nu finns det senaste numret av Midnattsropet att läsa på webben. Inom kort kommer den även att landa hos våra prenumeranter.

  • Andens enhet | Berno Vidén

    Berno Vidén undervisar i detta bibelstudium inspelat 7 maj 2024 hos storfamiljen i Skälby.

  • Biblar sökes

    Varje lördag delar en grupp från Maranataförsamlingen ut biblar och traktater på Vällingby torg, och efterfrågan har visat sig vara stor. Det har blivit många intressanta och givande samtal med allt från sökande människor till redan troende. Ofta efterfrågas biblar på andra språk än svenska. Många är även angelägna om att få hela Bibeln –…

  • Ett hjärta – en själ | Direktsänt bibelstudium | Berno Vidén

    Ikväll kl 19:15 direktsänder vi ett bibelstudium med Berno Vidén.

  • Helt och fullt Gud. Helt och fullt människa. | Paulus Eliasson

    Paulus Eliasson undervisar om den hypostatiska föreningen. Vilken betydelse har det för vår tillbedjan att Jesus är både Gud och människa?

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x